تبلیغات
شفق قطبی - مطالب شهریور 1396
 
درباره وبلاگ



مدیر وبلاگ : پگاه پرواز
نویسندگان
جستجو

آمار وبلاگ
  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :
شفق قطبی




روزنامه « وال استریت ژورنال » فهرستی را منتشر كرد كه در آن 50 زن برتر سال از دید این روزنامه معرفی شده بودند.
نكته قابل توجه مشاهده نام « سعیده قدس » پایه گذار موسسه خیریه « محك » در جایگاه 45 است.

« برای انتخاب پنجاه زن برتر سال ما به دنبال كسانی هستیم كه در صنعت یا تجارت نقشی كلیدی ایفا كرده اند.»
این گفته « لارنس روت» سردبیر ژورنال زنان روزنامه « وال استریت ژورنال » است، روزنامه ای كه در فهرست 50 زن برتر سال در مكان 45 نام سعیده قدس را جای داده است.

به گزارش"ایلنا" بانوی 57 ساله ایرانی و بنیانگذار موسسه « محك » كه تشكلی غیردولتی ویژه حمایت از كودكان سرطانی در ایران است .
نفر نخست این لیست « شیلا بر » رئیس یكی از موسسات مالی بزرگ آمریكاست .

به گزارش این روزنامه یكی از مزیتهای بزرگ به دست آوردن چنین موفقیت‌‏هایی از نظر خانم قدس تصویری است كه از زن ایرانی ارائه می‌‏شود.

سعیده قدس می‌‏گوید كه تصویر جدید با شیرین عبادی و جایزه نوبل صلح آغاز شد و او امیدوار است كه حالا با انتخاب خود وی به عنوان یكی از زنان برتر سال از طرف « وال استریت ژورنال » ادامه یابد.
به همین خاطر هم نویسنده این روزنامه آمریكایی گفته است كه سعیده قدس الگویی است برای زنان جوان ایرانی كه خواهان ایفای نقشی فعال در جامعه شان هستند.

مرجع: ایلنا

(fararu.com)news) بنیانگذار_ موسسه محک





نوع مطلب :
برچسب ها :
لینک های مرتبط :


پنجشنبه 23 شهریور 1396 :: نویسنده : پگاه پرواز
نظرات ()

۷۲ هنرمند کودک و نوجوان قرار است آثار نقاشی خود را در حمایت از کودکان سرطانی محک به نمایش درآورند.

به گزارش آی‌فیلم، هنرجویان تارا بهبهانی نقاش و مدرس هنر در یازدهمین سال پیاپی، نمایشگاهی در حمایت از کودکان سرطانی محک در روزهای ۳۱ فروردین و اول اردیبهشت ۱۳۹۶ از ساعت ۱۶ تا ۲۰ در محل این موسسه برگزار خواهند کرد.

در این نمایشگاه دو روزه تعداد ۷۲ نفر از هنرمندان کودک و نوجوان آثار نقاشی خود را در حمایت از کودکان مبتلا به سرطان محک به فروش می‌رسانند تا به این وسیله نوع دوستی و حمایت خود را از آنها نشان دهند.

«خبری در راه است... » عنوان یازدهمین نمایشگاه سالانه کودکان و نوجوان هنرآموز تارا بهبهانی است که با توجه به عنوان نمایشگاه خبری را که انتظار شنیدنش را دارند از طریق نقاشی‌هایشان به نمایش گذاشته‌اند و هدف از برگزاری آن روشن کردن چراغ انسان دوستی و حمایت از همنوعان و هم سالان مبتلا به سرطان خود است.

تارا بهبهانی درباره این نمایشگاه می‌گوید: « هر روز صبح که از خواب بیدار می‌شویم اخبار مختلفی زندگی ما را دست‌خوش تغییر قرار می‌دهد.گاه این تغییرات جزئی و گذرا ست و گاه مسیر زندگی ما را عوض می‌کند. این یازدهمین سال است که نمایشگاه نقاشی کودکان و نوجوانان را به نفع کودکان محک برگزار می‌کنم. با این امید که هم نقاشان کوچک نمایشگاه یاد بگیرند که می‌توانند باعث تغییر در زندگی همنوعانشان باشند و هم عواید این نمایشگاه‌ها مرهمی شود بر دل دردمند کودکان مبتلا به سرطان.... و چه خوب می‌شد که فردا صبح با این خبر بیدار می‌شدیم: خبری در راه است...دیگر سرطانی وجود ندارد...غول سرطان زانو زد... و آن روز دیگر این بلای ناگهانی مسیر زندگی هیچ کودک سرزمینمان را تغییر نمی‌دهد . به امید آن روز که جز خبر سلامتی و نشاط و شادی برای کودکان و نوجوانان خبر دیگری نباشد.»

این رویداد هنری هر سال از سوی علاقه‌مندان به هنرهای تجسمی در محل موسسه محک برگزار می‌شود و عواید حاصل از فروش این آثار صرف درمان کودکان مبتلا به سرطان موسسه محک می‌شود.

این نمایشگاه دو روزه ساعت ۱۶ پنجشنبه ۳۱ فروردین ۱۳۹۶ افتتاح خواهد شد و علاقمندان می توانند در این دو روز از ساعت ۱۶ الی ۲۰ برای بازدید از این آثار به آدرس میدان اقدسیه، ابتدای بزرگراه ارتش، سه راه ازگل، بلوار شهید مژدی، بلوار محک، موسسه خیریه و بیمارستان فوق تخصصی سرطان کودکان محک مراجعه کنند.

ب س/ ا.ا

(https://www.youtube.com)watch





نوع مطلب :
برچسب ها :
لینک های مرتبط :


پنجشنبه 23 شهریور 1396 :: نویسنده : پگاه پرواز
نظرات ()

1

اصغر فرهادی به همراه شهاب حسینی منتخبان دریافت جایزه نخل طلایی جشنواره کن 2016 بودند . بازیگر و کارگردان مرد ایرانی روی سن رفتند تا افتخار دیگری برای سینمای ایران کسب کنند.

تاریخ انتشار : 3 خرداد 1395

بازدید : 15,811 نفر

اصغر فرهادی در آغوش همسرش

اصغر فرهادی متولد 17 اردیبهشت 1351 در خمینی شهر است . فرهادی یکی از بهترین کارگردان،فیلم نامه نویس و تهیه کننده ایران است. فرهادی کارگردانی که موفق به کسب جایزه اسکار، در بخش بهترین فیلم غیر انگلیسی زبان شده است.اصغر فرهادی

او این جایزه را برای کارگردانی فیلم جدایی نادر از سیمین دریافت کرد وی همچنین برنده جایزه بهترین فیلم خارجی در جشنواره گلدن گلوب سال 2012 میلادی به خاطر کارگردانی و نویسندگی فیلم جدایی نادر از سیمین شد. او اولین فیلمساز ایرانی است که توانسته است این جایزه را به خود اختصاص دهد.

حالا در جدیدترین افتخار آفرینی هنرمندان سینمای کشورمان جایزه بهترین فیلمنامه به اصغر فرهادی رسید تا فیلم فروشنده به دومین جایزه خود از این دوره از جشنواره برسد. شهاب حسینی و اصغر فرهادی مردان ایرانی بودند که برای دریافت جایزه نخل طلایی نامشان در سالن جشنواره اعلام شد تا ترانه علیدوستی و پریسا بخت اور همسر اصغر فرهادی اشک شوق بریزند.

همچنین بخوانید : تمامی مطالب و حواشی های مربوط به اصغر فرهادی

فرهادی پس از اعلام نامش به عنوان برنده این جایزه همسرش را در آغوش گرفت که تصاویری از این لحظات را که توسط getty image منتشر شد در ادامه مشاهده می فرمایید.

عکس های شهاب حسینی و اصغر فرهادی در مراسم اهدای نخل طلایی کن 2016

اصغر فرهادی

اصغر فرهادی

عکس اصغر فرهادی در جشنواره فیلم کن 2016

اصغر فرهادی و شهاب حسینی

عکس اصغر فرهادی و شهاب حسینی بعد از دریافت جایزه نخل طلایی جشنواره کن 2016

اصغر فرهادی و همسرش

عکس اصغر فرهادی در آغوش همسرش در جشنواره کن 2016

ترانه علیدوستی و اصغر فرهادی

عکس ترانه علیدوستی ، اصغر فرهادی و همسرش پریسا بخت آور در کن 2016

شادی اصغر فرهادی (namnak.com) شادی اصغر فرهادی p31069





نوع مطلب :
برچسب ها :
لینک های مرتبط :


پنجشنبه 23 شهریور 1396 :: نویسنده : پگاه پرواز
نظرات ()

در این مراسم ساره بیات، حسین شریفی، مهدی قربانی بازیگران، سید محمدرضا خردمندان کارگردان و سایر عوامل با اجرای محمود گبرلو برگزار شد.

حسین شریفی بازیگر Actor کودک این فیلم در ابتدای این نشست گفت: خیلی خوشحالم برای شما که فیلمی را دیدید که داوران ندیدند.

"محمد شفاح" تهیه کننده این فیلم نیز گفت: فکر می کنم حالا که فیلم را دیدید و با وجود زمان دیر هنگام اکران از اشکالات فیلم نگذرید.

برازنده فیلمبردار این اثر درباره فیلمبرداری فیلم گفت: در پیش تولید کار به صورت کامل در مورد تولید فکر و گفت و گو می کردیم. اتفاقی که افتاد حاصل اعتماد آقای خردمندان به من بود. تمام صحنه های این فیلم در حرکت بود و حتی کلوزاپ های ساده هم در حرکت بود واین خواسته کارگردان بنا به ریتم فیلم بود.

نویسنده "بیست و یک روز بعد" از انتظار خود برای دیدن فیلم گفت: من دو سال منتظر بودم تا این فیلم را ببینم و حالا هم نیاز به زمان دارم تا این اثر در جامعه جا بیافتد.

فیلمبردار این فیلم اضافه کرد: فیلمبرداری بر اثر چیدمان بود و همه چیز بر اساس تصمیمات کارگردان و مشورت های صورت گرفته انجام پذیرفت.

خردمندان اثر را پر لوکیشن ترین فیلم جشنواره خواند و گفت: این فیلم یکی از پر لوکشین ترین فیلم های جشنواره است ولی شاید به واسطه نوع فیلمبرداری و داستان کاملاً احساس نمی شود. در مورد شخصیت مادر هم، قهرمان داستان مرتضی است.

وی ادامه داد: دغدغه ما پرداخت به غم و غصه ماجرا نیود. ما بیشتر به شخصیت پویا و حماسی مرتضی اشاره داشتیم.

موسوی نژاد صداگذار این فیلم با اشاره به مشکلات صدای سالن میلاد گفت: ما همیشه از لحاظ صدا با سالن همایش های برج میلاد مشکل داریم و این مشکل هنوز مرتفع نشده است.

خردمندان درباره صحبت درباره کهنگی فیلم تصریح کرد: این فیلم اصلاً فیلم کهنه ای نیست. این فیلم مساله ای حتی فراتر از کودک و نوجوان را بررسی می کند. هیچ وقت کتمان نمی کنم که تحت تاثیر از مجید مجیدی هستم.

وی ادامه داد: این فیلم یک ملودرام اجتماعی و با بازی نوجوان است. چه طور می شود که این فیلم شایستگی حضور در هیچ بخشی را نداشته باشد؟ ما هنوز معترض هستیم که چرا باید دو روز بعد از اعلام نامزدها اکران شویم. از همان ابتدا ما به این زمان اکران معترض بودیم ولی هیج کس پاسخگو نبود.

وی در همین راستا افزود: در ابتدا احساس خوبی از حضور در کنار کارگردانان بزرگ داشتیم اما الان می بینم قرارگیری فیلم اولی ها با سایر فیلم ها درست نبوده و ما خیلی راحت نادیده گرفته شدیم. این ادغام با این شیوه و این نحوه داوری کاملاً غلط است.

سارا بیات در انتهای این نشست گفت: من می خواهم چند نکته را بگویم. من نه اهل جنجالم و نه حاشیه و نه کسی از من صدایی شنسده است. من 15 سال است که در سینما Cinema فعالیت می کنم. این بی احترامی را هرگز نمی پذیرم و نخواهم پذیرفت. من امسال 4 کار را انجام دادم و یکسال از زندگی ام را گذاشتم.

وی ادامه داد: بعد از آن شوک، فیلم آقای خردمندان را قبول کردم. وقتی زمان اکران را فهمیدم بسیار ناراحت شدم. از سال 85 تا سال 95 که وارد سینما شدم من هر سالی که برای فجر کار کردم کاندید شده ام. من بعد از پانزده سال دارم حرف می زنم. من ساره بیات هستم. من سالها است که کار می کنم و انواع مختلفی از جوایز را در خانه را دارم.

بیات پس از بغض از کارتی که برای وی از سوی جشنواره فرستاده شده بود گفت: من معنای کارت کاندیدا ها را نمی فهمم. چرا نوشتید کارت نامزدها و برای من ارسال کردید؟ کارت کاندیدا یعنی چی؟ این چه بازی مسخره ای است که جشنواره انجام شده؟ من خیلی وقت بود که حرف نزده بودم. هیچ وقت جنجال نکردم اما این بی احترامی بزرگی است که به شخصیت من شده است. چرا کسی زنگ نمی زند و از من عذرخواهی نمی کند؟

ساره بیات

خردمندان در پایان این نشست در مورد دو تابعیتی بودن برخی داوران گفت: من به داوران احترام می گذارم اما داورانی که چنین تابعیتی دارند و سالها در ایران نبودند در درک مفهوم اصلی این فیلم دچار مشکل می شوند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

رکنا: کارت دعوت ویژه نامزدها برای ساره بیات ارسال شده ولی نام او درمیان نامزدها دیده نمی شود.

(بخش چهره ها www.rokna.ir)





نوع مطلب :
برچسب ها :
لینک های مرتبط :


پنجشنبه 23 شهریور 1396 :: نویسنده : پگاه پرواز
نظرات ()







نوع مطلب :
برچسب ها :
لینک های مرتبط :


پنجشنبه 23 شهریور 1396 :: نویسنده : پگاه پرواز
نظرات ()

1

راستش را بخواهید با سابقه ذهنی که از غالب سریال های تولید شده در شبکه نمایش خانگی داشتم به تماشای «عاشقانه» نشستم و بر این گمان بودم که یک عنوان جذاب و کلی بازیگر ستاره و چهره تنها یک تمهید تبلیغاتی برای جلب مخاطب و بهتر است بگویم مشتری بیشتر است. اما با تماشای آن فهمیدم که اشتباه می کردم و اتفاقا سازندگان این مجموعه نه به فکر مشتری که در پی جذب مخاطب بودند و تلاش کردند محصولی ارائه دهند که بر مبنای سلیقه مخاطب باشد، مخاطب امروزی! و به نظر من این اولین موفقیت در اولین گام «عاشقانه» است.

«عاشقانه» قصه ای سرپا دارد، زنده است، کش نه، کشش دارد و قصه اش را در هر قسمت جایی تمام می کند که نقطه عطف و تعلیق آن است و مخاطب را منتظر می گذارد اما کم فروشی نمی کند. سکانس های تقطیع شده و مینی مالیستی، لوکیشن های متعدد و رنگارنگ و خرده داستان های جذاب در دل داستان اصلی که در عین حال بستر سازی درام را در ذات خود می‌پروراند و شاخ و برگ هایش را بر تنه اصلی قصه بنا می کند تا احتمالا در قسمت های بعدی در تقاطع حوادث و درهم تنیده شدن پازل های آن به یک صورت بندی کلی برسد.

به نظر می رسد منوچهر هادی، از طریق این ساختار پازلی و تزریق قصه در دهلیزهای مختلف اثر، به دانه پاشی دراماتیک مینیمالی دست زده تا در پس آن بتواند به ضرب آهنگ و ریتم قصه خود شتاب بیشتری ببخشد و این شتاب به شتاب زدگی در روایت منجر نشود، اینکه گفتم کم فروشی نمی کند دقیقا به همین دلیل است.

خط اصلی قصه بر محور داستان حاج یونس شکیبا و ازدواج پنهانی او در ۳۰ سال پیش است که حالا از حاصل آن ازدواج دختری به اسم گیسو (مهناز افشار) مانده که در بزنگاهی از زندگی رضا شکیبا پسر کوچک حاج یونس قرار می گیرد که او خود در شرکتی که با سهیل (رضا گلزار) و برادر زنش (هومن سیدی) اداره اش می کند با بحران مالی روبرو شده. هر کدام از آنها نیز خود درگیر ماجراهای خود هستند که یکی با همسرش (پگاه با بازی ساره بیات) دچار رابطه سرد و طلاق عاطفی شده و دیگری درگیر یک دختری خلافکار که به یک باند مواد مخدر متصل است. کارگردان به هر کدام از این موقعیت‌ها به اندازه می پردازد تا تعادل روایت و پردازش آنها بهم نخورد و در یک بالانس زمانی، قصه اصلی کلیت خود را سر و شکل داده و بر مبنای چیدمانی مینی مالیستی پیش رود. شاید قصه تم تازه ای نداشته باشد اما ریتم و فرم تازه ای دارد و این تازگی خاصه در شادابی قاب بندی‌ها و زیبایی شناسی بصری اثر مشهود است.

خوشبختانه این رنگ و لعاب صحنه و لوکیشن صرفا یک فرمالیته بصری نیست و در پس آن می توان قصه‌ای را شاهد بود که واجد جاذبه‌های دراماتیکی بوده و ذهن مخاطب را با خود درگیر و همراه می کند. حسین یاری در نقش رضا و پسر کوچک حاج یونس شکیبا با تمام توان و انرژی خود بازی کرده که فرم ظاهری صورتش به نقشی که در فیلم «سعادت آباد» مازیار میری داشت نیز نزدیک است.« عاشقانه» به مناسبات و چالش های اخلاقی- زیستی در طبقه بالادست جامعه می پردازد که یک سر آن به حاج یونسی برمی گردد که علاوه بر ثروت دارای منزلت اجتماعی و نفوذ هم بوده و با توجه به المان هایی که در گفتار او به ویژه در ارتباط با رضا مبنی بر سفارش کار یا پشتیبانی هایی از جنس رانت و آقازادگی می بینم همچنین حضور محسن پسر بزرگترش در انتخابات، ارجاعاتی مبنی بر عقبه سیاسی حاج یونس می‌بینیم که احتمالا هر چه جلوتر می‌رویم از این موقعیت خاص بیشتر رمزگشایی می‌شود. مخالفت پسر با پدر و به مرور طغیان بر علیه او و جهان بینی‌اش را در برخی از سریال های تلویزیونی دیده بودیم اما در اینجا به دلیل عدم محدودیت‌های ممیزی و برخی ملاحظات رسمی تلویزیون، کارگردان شفاف‌تر به طرح مساله پرداخته و نوع دیالوگی که بین حاج یونس و رضا برقرار است از قابلیت بیشتری برای بازنمایی این موقعیت و آسیب شناسی پدرخواندگی‌های اجتماعی- سیاسی در جامعه ما شکل گرفته است و فارغ از سویه دراماتیک سریال از حیث نقد اجتماعی و رفتارشناسی این طبقه ریاکار، قابل تامل است.

«عاشقانه» روایت سقوط و هبوط عشق است که نابسامانی‌های بی مهری در جامعه معاصر ایران در مناسبات عاطفی و اجتماعی به تصویر می‌کشد و کم رنگ شدن ارزش‌های اخلاقی را نقد می‌کند. این نقد به صراحت و یا مستقیم در قالب تمهیدات گفتاری و شعارزدگی در دیالوگ پردازی ها محدود نشده و تقلیل نمی یابد بلکه در نمایش و بازنمایی روابط مخدوش آدم‌ها به تصویر کشیده می شود. یکی از آنها روابط سرد و خاموش زوج سهیل و پگاه است که علی رغم اینکه شرایط مالی خوبی دارند اما روابط عاطفی سردی بر آنها حاکم است که خاکستر زیر آتش یک مناقشه بزرگ به نظر می‌رسد. منوچهر هادی تلاش کرده تا ظاهر شیک زندگی مدرن برخی از افراد در طبقات بالادست جامعه را در یک فرم دراماتیکی واکاوی کرده و چه بسا نام عاشقانه بر این مجموعه، طعنه ای باشد بر فقدان روابط عاشقانه در جامعه کنونی ما. این مسئله با توجه به ضرورتی که در جامعه این روزهای ما پیدا کرده، احتیاج به واکاوی بیشتری دارد و «عاشقانه» بسیار هوشمندانه آن را به مخاطب گوشزد می کند.

حضور بازیگران متعدد و چهره در این مجموعه خوشبختانه به هدر نرفته و صرفا برای جذابیت ویترین کار نبوده است. همه بازیگران تلاش کرده اند که بازی قابل قبولی از خود ارائه کرده و در خدمت فیلمنامه باشند حتی محمدرضا گلزار نیز تکانی به خود داده و پا به پای دیگر بازیگران پیش می‌رود. هومن سیدی قصه اما نمک ماجراست و به خوبی توانسته یک شخصیت بامزه و شوخ و شنگ در عین عصبیت همیشگی را تلفیق کند و جنس بازی او و رگه‌های کمیکی که در این کاراکتر وجود دارد و به خوبی هم از پس آن برآمده به تعادل فیلم هم از حیث فضای روانی اثر و تلطیف آن کمک کرده و هم بین رضا و سهیل که شخصیت تلخ و جدی تری دارند تعادل برقرار کرده است.

با توجه به پیچیدگی هایی که فیلمنامه این مجموعه دارد در قسمت های آینده باید منتظر برخی اتفاقات غیر منتظره باشیم که همین بر جذابیت های یک سریال جوان پسند می‌افزاید.

«عاشقانه» با جنس قصه‌ای که انتخاب کرده و ریتم و روایتی که دارد تا اینجای کار نشان داده از قابلیت های خوبی در جذب مخاطب برخوردار است و منوچهر هادی به درستی رگ خواب مخاطب در سریال بینی را تشخیص داده و اگر با همین فرمان جلو برود می توان به موفقیت این سریال تا پایان قصه، امیدوار بود.

خبر آنلاین – سیدرضا صائمی

(asheghaneh series.com)





نوع مطلب :
برچسب ها :
لینک های مرتبط :


پنجشنبه 23 شهریور 1396 :: نویسنده : پگاه پرواز
نظرات ()

1

متأسفانه یا خوشبختانه مدتی است صداوسیما با مردم قهر است و سر آشتی هم ندارد. کارگردانان محبوب تلویزیون یا مجوز نمی‌گیرند یا با بی‌مهری روبرو شده و دلسرد راهی سینما و شبکه نمایش خانگی می‌شوند. آن خوشبختانه ای که گفتیم به همین مورد برمی‌گردد، شبکه نمایش خانگی. این شیوه تولید و توزیع که در چند سال اخیر بسیار موردتوجه و استقبال قرارگرفته است باعث شده حواسمان از سردی برنامه‌های تلویزیونی و ابتذال سریال‌های ماهواره‌ای پرت شود. درکنار فیلم‌های سینمایی که بعد از مدت کوتاهی از پخششان به این شبکه راه می‌یابند و خوش‌ذوقی برخی از شرکت‌های توزیع‌کننده که به سراغ آثار قدیمی‌تر سینمای ایران رفته‌اند، سریال‌ها سلاطین بی‌چون‌وچرای شبکه نمایش و پخش خانگی هستند.مهران مدیری که از اولین کارگردان‌های تلویزیونی بود که مورد بی‌مهری مسئولان قرار گرفت، با پخش محصولاتی چون «گنج مظفر» و سریال محبوب «قهوه تلخ»، سنگ بنای استقلال از صداوسیما را پایه‌گذاری کرد و استقبال مردم هم نشان داد که این شیوه می‌تواند موفق باشد.داوود میرباقری با سریال «دندون طلا» و حسن فتحی با سریال بسیار موفق «شهرزاد» دیگر کارگردانانی بودند که به دنبال موفقیت قهوه تلخ، آثارشان را به‌سوی شبکه نمایش خانگی بردند.


این شیوه سریال سازی، به کارگردان امکان می‌دهد که خارج از چارچوب‌های تعیین‌شده سازمانی و خط قرمزهای غیرقابل‌عبور قصه‌اش را تعریف کند و به بیننده هم امکان می‌دهد تا متناسب باسلیقه‌اش، انتخاب کند. درواقع کارگردان با مشخص کردن مخاطبان هدفش می‌تواند اثری متناسب و قابل‌قبول بیافریند و مخاطب هم حق انتخاب دارد. البته حق انتخاب مخاطب مستلزم رونق هرچه بیشتر این شیوه سریال سازی است که به نظر می‌رسد در حال تحقق است. بعد از سریال‌های کمدی و طنز که نسخه‌های آزمایش‌شده و مطمئن ایرانی بودند، حسن فتحی به سراغ روایت یک داستان عاشقانه در بستر تاریخ رفت. موفقیت «شهرزاد» مهر دیگری بود بر تائید این مدعا که مخاطبان تلویزیون به‌صورت جدی خواهان تنوع در آنچه مشاهده می‌کنند هستند. دراین‌بین، منوچهر هادی که بیشتر باسابقه فیلم‌سازی‌اش در سینما مطرح است، به سراغ داستانی اجتماعی رفته و سریال «عاشقانه» را با محوریت چند زوج و زندگی‌شان روانه بازار کرده است. البته هادی بااینکه در چند سال اخیر بیشتر در سینما فعالیت داشته است، اما مدیوم تلویزیون را هم خوب می‌شناسد. سریال‌های مناسبتی و موفقی چون «خوب، بد، زشت»و «خداحافظ بچه» ازجمله فعالیت‌های هادی در صداوسیما است؛ اما عمده فعالیت وی در تلویزیون مربوط به ساخت تله‌فیلم است. هادی امسال با فیلم پرفروش «من سالوادور نیستم»حضور پررنگی در گیشه داشت و در جشنواره فجر سی و پنجم هم با فیلم «کارگر ساده نیازمندیم» توانست نگاه جدی‌ترش به سینما را نشان دهد. همین فعالیت موازی در سینمای بدنه و جدی و همچنین شناخت هادی از تلویزیون و مخاطبانش به او امکان داده تا در«عاشقانه» بتواند علاوه بر راضی نگاه‌داشتن مخاطب عام، قصه‌ای جدی را روایت کند و وارد مسائل اجتماعی شود.



  1. هادی در اولین قسمت سریالش، به معرفی شخصیت‌ها و زندگی‌شان می‌پردازد و گره‌افکنی اصلی را تا لحظه آخر در آستین پنهان می‌کند و با پایانی غافلگیرکننده، بیننده را مشتاق و کنجکاو نگاه می‌دارد. «عاشقانه» داستان زندگی چند زوج جوان است. رضا (حسین یاری) و همسرش ریحانه (پانته‌آ بهرام) زوج خوشبختی هستند و زندگی خوبی دارند؛ اما مشکلی که در زندگی خانوادگی پدر رضا، حاج یونس خیر و نیکوکار (با بازی مسعود رایگان) پیش‌آمده است، رضا را درگیر ماجراهای جدیدی می‌کند. از سوی دیگر رضا در دفتر تبلیغاتی‌اش که با چند تن از دوستانش یعنی سهیل و پیمان آن را اداره می‌کند هم دچار مشکلات کاری است. سهیل (رضا گلزار) و همسرش (ساره بیات) یک بحران عاطفی را می‌گذرانند و پیمان (هومن سیدی) زندگی بی‌هدفی دارد و از ازدواج سر باز می‌زند. گیسو با بازی مهناز افشار هم به نظر می‌رسد پیش برنده کنش اصلی داستان است. نگاه سینمایی هادی باعث شده تا پلان‌های زیبا و چشم‌نوازی در «عاشقانه» ببینیم و آشنایی وی با مخاطبان تلویزیون در مسیر روایت به کمکش آمده است. ترکیب بازیگران هم جذاب و خاص است. ستاره‌ای چون گلزار در کنار ساره بیات که با حضور در فیلم‌های هنری و جدی از بازیگران مهم حال حاضر سینمای ایران است و شمسی فضل‌اللهی که مدت‌ها بود کمتر جلوی دوربین ظاهر می‌شد، بازیگر کارکشته‌ای چون پانته‌آ بهرامو جوان نوپایی چون بهاره کیان افشار، تیم بازیگری «عاشقانه» هستند که می‌تواند به جذب بیشتر مخاطب کمک کند. «عاشقانه» که درواقع ملودرامی اجتماعی است و همه پارامترهای موفقیت و جذابیت را دارد؛ موضوع جذاب و بازیگران محبوب «عاشقانه» را گزینه خوبی برای تماشای یکی سریال و آغاز یک ماراتون هفتگی می‌کند.

  2. اما اگر از خرید محصولات فرهنگی از سوپرمارکت خوشتان نمی‌آید یا نمی‌خواهید چندین و چند DVD را بخرید و جمع کنید و بعدش ندانید که باید چکارشان کنید، می‌توانید هم‌زمان با پخش نسخه خانگی، «سریال عاشقانه» را به‌صورت کاملاً قانونی و زودتر از بقیه در نماوا مشاهده کنید. پس تا قبل از عرضه قسمت دوم عجله کنید و سری به نماوا بزنید ( معرفی سریال عاشقانه)_ دنیای سریال (blog.namava.ir)




نوع مطلب :
برچسب ها :
لینک های مرتبط :


پنجشنبه 23 شهریور 1396 :: نویسنده : پگاه پرواز
نظرات ()


نمناک فرهنگ و هنرسینما،تئاتر،تلویزیون نقد و بررسی سریال عاشقانه از چند منظر

نقد و بررسی سریال عاشقانه از چند منظر

سریال عاشقانه ، شبکه نمایش خانگی
اینکه سریال عاشقانه هم مانند دیگر آثار شبکه نمایش خانگی، درصدد کسب درآمد و سود بیشتر برای عواملش باشد، امری طبیعی و قابل قبول است.

بازدید : 4,812 نفر

انحراف سریال عاشقانه در شبکه نمایش خانگی

سریال عاشقانه، با عبور از حواشی و فراز و نشیب های هفته های ابتدایی اش، این روزها به طور منظم توزیع می شود، داستانش به اوج حساسیت رسیده و مخاطبان زیادی پیدا کرده است. با این حال، به نظر می رسد برخی ضعف های جدی در محتوای فرهنگی و اجتماعی عاشقانه تحت الشعاع موارد پیش پا افتاده تری مثل نحوه توزیع، فروش اینترنتی، دانلود غیرقانونی و... قرار گرفته و از نظرها پنهان مانده است. در این مطلب قصد داریم عاشقانه را، از چند منظر، مورد نقد و بررسی قرار دهیم.سریال عاشقانه

از روزهایی که تقریبا تمام ورودی مدیای مردم ایران در انحصار تلویزیون و سینما بود، سال های زیادی نمی گذرد. حدود یک دهه قبل بود که پیشرفت فناوری و به ویژه رونق اینترنت، این معادلات سنتی را به هم زد و شبکه نمایش خانگی مهم ترین پیشرفت رسانه تصویری در سال های اخیر لقب گرفت. شبکه نمایش خانگی پدیده ای امیدوار کننده است که می تواند به ارتقای فرهنگی، فراهم آمدن زمینه انتخاب آگاهانه برای مردم، ایجاد فضای رقابت میان برنامه سازان و در نهایت افزایش کیفیت محصولات فرهنگی منجر شود. این شبکه در عین حال نوپاست و همچنان از روش آزمون و خطا استفاده می کند. بنابراین نقد جدی و موشکافانه سیاست های کلی برنامه سازانش، برای جلوگیری از منحرف شدن رسالت فرهنگی این رسانه، ضروری به نظر می رسد



نمایش خانگی سریال عاشقانه و بررسی این فیلم

این که سریال عاشقانه هم مانند دیگر آثار شبکه نمایش خانگی، درصدد کسب درآمد و سود بیشتر برای عواملش باشد، امری طبیعی و قابل قبول است؛ اما روشن است که استقبال مردمی، کسب سود اقتصادی و افزایش آمار فروش نمی تواند تنها ملاک موفقیت یک اثر در شبکه نمایش خانگی تلقی شود. طی هفته های اخیر، فروش خوب و استقبال گسترده مردم از عاشقانه، طرفداران شبکه نمایش خانگی را به وجد آورده است؛ به طوری که گویا عده ای از صاحب نظران این حوزه، فروش و رونق اقتصادی این شبکه را برای تحقق رسالت فرهنگی این رسانه مستقل کافی می دانند و آمار فروش را ملاک کیفیت محتوا قلمداد می کنند. با این حال، لازم است عاشقانه به دقت بررسی و روشن شود که چه عواملی بر استقبال از آن تاثیر گذاشته اند؟

1- از نظر هنری
چند ماه قبل، حضور بازیگری در برنامه دورهمی و این اظهارنظر او که «مردم خواهان تماشای بازیگران خوش تیپ و چیزهایی هستند که در زندگی روزمره نمی بینند»، جنجال آفرین شد.
سریال عاشقانه به وضوح بر اساس همین نظرات آقای بازیگر تهیه شده و از فضای رئال کاملا دور است. فضای این سریال به معنای واقعی لاکچری است و مهم ترین نقاط تمرکز سازندگانش را می توان گریم و چهره بازیگران، طراحی صحنه و طراحی لباس دانست. حضور پرتعداد ستارگان سینما و تلویزیون با لباس های زیبا در خانه های آنچنانی و سوار بر ماشین های گران قیمت، از عاشقانه یک سریال خوش آب و رنگ ساخته و در عین حال دیگر زیبایی های فنی و هنری را قربانی کرده است.
بازی های ستارگان این سریال عمدتا از سطح همیشگی شان ضعیف تر است و حتی در بازی بازیگری مثل ساره بیات هم هیچ نشانی از آن ساره بیات «جدایی نادر از سیمین» دیده نمی شود.
تنها نقطه قوت بازی های عاشقانه را شاید بتوان بازی هومن سیدی دانست؛ و البته ناگفته پیداست که بخش عمده جذابیت این کاراکتر برای مخاطب، به خاطر رفتارهای خارج از عرف و دیالوگ های زننده ای است که برایش در نظر گرفته شده.
توجه بیش ازحد تهیه کنندگان این مجموعه بر آرایش های جذاب، لباس های مارک با تاکید بر الزام استفاده از کراوات، دکورهای زیبا و خانه های قصرمانند (عناصری که عموما در تلویزیونیافت نمی شوند) فی نفسه بد نیست، اما به شرطی که دیگر مولفه های سریال هم از استاندارد مشابهی برخوردار باشد. این در حالی است که مواردی همچون فیلم نامه ساده و قابل پیش بینی، اسلوموشن های طولانی و بی مورد، موسیقی متوسط و... ، تقریبا هیچ نسبتی با ظاهر رنگارنگ سریال ندارند. تاسف بارترین نمونه این نقص در قسمت اخیر آشکار شد؛ جایی که در کمال ناباوری، عوامل این سریال حتی از تهیه چند دسته کاغذ شبیه به اسکناس و آتش زدن واقعی آن ها هم شانه خالی کرده بودند و شکل رایانه ای این آتش سوزی به شدت توی ذوق مخاطب می زد و او را ناامید می کرد.

2- از نظر باورپذیری
به وضوح می توان گفت که فضای عاشقانه از جهات مختلف غیرواقعی و سرشار از تخیلات بی مورد است. از جهت اقتصادی، شکل زندگی شخصیت های سریال با مشکلات مالی شان تقریبا هیچ تناسبی ندارد. کاراکتری که خودروی حدودا 150میلیونی سوار می شود و صاحب شرکتی با ظاهری بسیار عالی است، در پاسخ به تقاضای وام 110 میلیونی همکار و دوست صمیمی اش که نگران زندانی شدن است، بی پولی و اوضاع نابسامان اقتصادی را مطرح می کند. شخصیت دیگری که خانه مجردی دوبلکس دارد و در یک شرکت تبلیغاتی مشغول است، به خاطر 200میلیون حاضر به گول زدن خواهرش و تن دادن به ازدواجی است که تمایلی به آن ندارد و از همه جالب تر این که در موقعیتی دیگر، هیچ یک از شخصیت های سریال توان تهیه یک سند ساده برای وثیقه را ندارند تا مجبور شوند دست به دامان بدمن قصه شوند.
در حوزه روابط اجتماعی، با پدری مواجه می شویم که از پسرش خواسته همسرش را طلاق بدهد؛ صرفا به این خاطر که سرطان دارد. با زوجی آشنا می شویم که به خاطر یک سگ ازهم جدا می شوند و دختری که به دلیل گیر دادن های خانواده اش تصمیم می گیرد با صرف صدها میلیون تومان و تن دادن به یک ازدواج صوری از شر تماس های والدینش خلاص شود. واقعا راه های بهتری برای گره افکنی در داستان وجود ندارد؟ فضای عاشقانه تقریبا پر از همین ایده های باورنکردنی است.
قاتلی که ساعتش را بالای سر مقتول جامی گذارد، دختری که پس از تلکه کردن و ترک یک پیرمرد پولدار، دست و پایش را با طناب به تخت می بندد و ده ها مورد مشابه دیگر، همگی افراط های عاشقانه برای جذب مخاطب عمدتا زیر 20 سال است؛ حتی به قیمت از بین بردن ارزش های هنری.





نوع مطلب :
برچسب ها :
لینک های مرتبط :


پنجشنبه 23 شهریور 1396 :: نویسنده : پگاه پرواز
نظرات ()

بهترین بازیگر زن فعلی سینمای ایران کیست؟؟؟؟؟؟؟





نوع مطلب :
برچسب ها :
لینک های مرتبط :


چهارشنبه 22 شهریور 1396 :: نویسنده : پگاه پرواز
نظرات ()

دوستان تا یادم نرفته بگم رمانم ادامه داره منتظر بقیه رمان باشید به زودی میذارم براتون



نوع مطلب :
برچسب ها :
لینک های مرتبط :


چهارشنبه 22 شهریور 1396 :: نویسنده : پگاه پرواز
نظرات ()

سلام دوستان عزیز براتون نظر سنجی گذاشتم دوست دارم بدونم بهترین اهنگی که تا حالا گوش کردین چی بوده و از کدوم خواننده بوده





نوع مطلب :
برچسب ها :
لینک های مرتبط :


چهارشنبه 22 شهریور 1396 :: نویسنده : پگاه پرواز
نظرات ()

بهترین اهنگی که تا حالا گوش کردین چی بوده؟؟؟؟ج





نوع مطلب :
برچسب ها :
لینک های مرتبط :


چهارشنبه 22 شهریور 1396 :: نویسنده : پگاه پرواز
نظرات ()

1. سلام دوستان از امروز کنار رمانم مطالب جدید براتون میزارم امیدوارم خوشتون بیاد لطفا نظر و پیشنهاد و انتقاد یادتون نره ممنون حال دلتون خوب





نوع مطلب :
برچسب ها :
لینک های مرتبط :


چهارشنبه 22 شهریور 1396 :: نویسنده : پگاه پرواز
نظرات ()

رفع شبهه ممنوع التصویری یک بازیگر مرد

دوشنبه 17 آذر 1393 ساعت 07:24

حضور میلاد کی مرام در برنامه «دیده شو» شبکه دو، شبهات درباره ممنوع التصویری او در تلویزیون را رد کرد.

تصویر رفع شبهه ممنوع التصویری یک بازیگر مرد

پیش از این برخی نشریات مصداق هایی آوردند که نشان از ممنوع التصویر بودن کی مرام داشت. از جمله صحبت های حسین فرحبخش کارگردان «مستانه» که علت احتمالی عدم پخش آنونس های فیلم تازه اکران شده اش را همین مشکل «کی مرام» دانسته بود. با این حال حضور کی مرام به عنوان مهمان در استودیوی برنامه زنده «دیده شو» در شبکه دو که پنجشنبه شب هفته گذشته صورت گرفت، این شائبه را از بین برد.

با این وصف، به نظر می رسد ریشه مشکل عدم پخش آنونس های مستانه از تلویزیون را فعلاً باید در سوژه ملتهب آن جست و جو کرد. (بانی فیلم)

(jamejamonline.ir«sima)





نوع مطلب :
برچسب ها :
لینک های مرتبط :


چهارشنبه 22 شهریور 1396 :: نویسنده : پگاه پرواز
نظرات ()


1

1

به گزارش تکناز : گزارش تصویری از حضور بازیگران سینما همچون:بهاره رهنما,آناهیتا همتی,آتنه فقیه نصیری,امیر حسین رستمی,پوریا پورسرخ,فاطمه معتمد آریا و… در موسسه خیریه محک.

(www.taknaz.net) news_detail_2560





نوع مطلب :
برچسب ها :
لینک های مرتبط :


چهارشنبه 22 شهریور 1396 :: نویسنده : پگاه پرواز
نظرات ()


( کل صفحات : 9 )    ...   5   6   7   8   9